tirsdag

booby trap

Jeg er blevet udsat for et komplot, og nu står jeg med brysterne i brevsprækken - eller mere præcis i munden på Bjørk. Det er umådeligt drænende at amme et barn 12-14 gange i løbet af et døgn (især når halv delen af gangene er, når jeg burde sove). Nu spørger du så nok, hvorfor?! Hvorfor har jeg ladet det komme hertil (fik en ganske fornuftig baby, der spiste 1-2 gange hver nat, og som alt i alt fik bryst omkring 8 gange på et døgn), hvorfor jeg ikke gør noget ved det, og muligvis hvorfor (her ville et hvordan passe bedre ind) jeg kan komme gennem dagen med en baby i babsen.
Første hvorfor: Som sagt, så er det et komplot; jeg er rent ud sagt blevet taget med bukserne nede (eller amme-bh'en åben), og opdagede først tendensen, da jeg var så langt ude, at skuden ikke bare lige kunne vendes. Dette bringer mig så til
Andet hvorfor: jeg er efterhånden ramt så hårdt af søvnmangel, at jeg konstant går rundt og griner fjoget - der er ikke meget krea-overskuds mor i luften herhjemme - og så snart lillepigen gnider øjne, så tænker jeg SKØNT, hun er træt (og jeg kan få en lur)... Erfaring (min) viser, at amning får damen (Bjørk, og til tider også mig selv) til at falde i søvn, så jeg springer over hvor broen er utæt, og forsøger at amme os begge i søvn. På sigt er dette en meget dårlig løsning. Dels fordi det bette pus nu ikke kan falde i søvn uden en babs i munden, samtidig med, at det giver utroligt mange ammetårer (hvor hun naturligvis ikke falder i søvn størstedelen af gangene). Hov, det svarer vist ikke helt på det andet hvorfor! Hmmm... svaret er, at energien bliver suget ud af mig i takt med brysterne tømmes for mælk, og jeg derfor efterhånden er tømt for initiativ og handlekraft.
Tredje hvorfor, kan besvares med, at det kan jeg heller ikke, så derfor: desperate mødre kræver desperate handlinger, og jeg har derfor konstrueret en plan over Bjørks døgn - og tror bare en lille bitte smule på, at hun selvfølgelig nok skal følge den (muligvis nå hun er gammel nok til selv at kunne læse den). Vi starter i dag, med at stå en time tidligere op, så det begynder jo skønt! Mere træt mor end normalt, og ret så overtræt Bjørk, men hey! så kan det jo kun gå fremad her fra.
Eskild, som jeg mindes havde samme problem - måske det er moren, og ikke børnene, der gør det hele en smule forkert ;-)
Jeg siger hurra for barsel, for skulle jeg lave noget, bare nogenlunde fornuftigt ved siden af, så ville det få uhensigtsmæssige konsekvenser.

God dag og god morgen fra en ikke helt frisk Rebekka, som bestemt ikke syntes at 5.24 er et tidspunkt, hvor man burde stå op for at skifte lorte-ble...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bring it on :-)