mandag

mission, vision og præsentation

Hvem er jeg, hvorfor skriver jeg denne blog, og er der nogen bagvedliggende agenda? Hmmm... Det er jo store spørgsmål at lægge ud med, men ikke desto mindre vil jeg gøre et hæderligt forsøg på at besvare dem.

Først, hvem er jeg? Jo, jer er Rebekka, som tidligere var at finde som eskilds mor, men som nu har fået en tilværelse med vokseværk, hvorfor jeg ikke syntes den gamle blog slog til. Jeg er naturligvis stadig Eskilds mor, men nu er jeg også mor til skønne Bjørk. Dertil er jeg krea-kvinde, som elsker at sy - lige p.t. står denne proces dog i stampe, dels fordi jeg forsøger at bruge tid på børnene, men lige så vigtigt (men dog super irriterende) af den grund, at jeg simpelthen ikke har pladsen til det. Det sidste bliver der gjort noget ved til august, hvor vi rykker familien fra Nørrebro til Sorø. Ja, vi skal simpelthen til at være husejere, og nøj hvor vi glæder os!

Jeg har netop afsluttet min uddannelse som cand.scient.adm, men har ingen jobplaner lige på hånden - jeg nyder min barsel, og gider ikke stresse for meget over fremtiden. Det der med at stresse over fremtiden, er en livsfilosofi, som jeg forsøger at indarbejde i mit liv. Jeg har altid været meget bevidst om fremtiden, om omgivelserne og andre kedelige, og ikke særligt væsentlige ting; men nu skal det være slut. Livet drøner derud af, og hvis jeg hele tiden skal befinde mig to skridt foran, så glemmer jeg, at nyde det der er lige nu og her.
Det var ganske kort, men eftersom denne blog ikke kommer til at handle om mig, behøver jeg ikke fortælle mere lige nu...


Min mission, den er ganske simpelt, at minde mig selv om, hvor fantastisk et liv jeg har; for selv om det gør ondt til tider, så ville jeg ikke være foruden et eneste sekund. Okay, der er en overdrivelse, for der er naturligvis ting, jeg helst ville være foruden, men jeg tror, at det sorte i livet er til for, at det hvide virker endnu mere hvidt (hvad ville en rutschetur være, hvis man ikke både kom op og ned ad bakke?). Min mission er også, at kunne give en smule tilbage af alt det jeg modtager herinde; smide nogle hvide kugler efter folk (hvis du ikke har set 'sorte kugler' giver dette muligvis ikke mening, men tænk karma, og du forstår pointen).

Visionen er at skabe en blog med farver, billeder, finurlige indslag, positive tanker og godt humør. Det lyder jo ganske simpelt, og jeg håber at jeg formår at løfte opgaven.

Fra vores dejlige køkken - hvis ikke køkkenet i vores nye hus, var endnu mere fantastisk, ville jeg komme til at savne mine hyggestunder derude
Hermed det første billede - ikke relevant for indlægget, men ikke desto mindre et billede af noget, der giver mig glæde i hverdagen (Mumikopper fra Arabia, små skåle fra Isak, lille skål fra Menu og termokopper samt kande fra Royal Copenhagen, Elements).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bring it on :-)