onsdag

Dette indlæg kan læses lidt i forlængelse af det foregående, og skal helt sikkert ses i lyset af mit behov for oprør mod den jeg er (eller den jeg er blevet til).

Min mand og jeg har en mission, en mission, hvor vi vil genvinde vores frihed. Vi vil forsøge at gøre op med vores afhængigheder; behov for omverdens anderkendelse, efterlevelse af sociale normer, sukker, (over)forbrug osv. Ikke nødvendigvis 'onde' ting, men ting vi stiltiende har accepteret, uden de store overvejelser. Missionen består i at udfordre vores afhængighed, og finde ud af, om vi egentlig har det fint med den, eller om den skal ændres. Jeg tror alle er afhængig af et eller andet, men engang i mellem kan det være sundt at udfordre sig selv, og ikke bare flyde med strømmen.

I denne måned er det vores mad, der skal ses efter i sømmene. Vi spiser normalt sundt, varieret og økologisk, men vi forbruger alligevel fødevarer indholdende tvivlsomme komponenter, og indtager ukritisk uanede mængder af sukker. Derfor er februar udråbt til paleo måned herhjemme. Ingen sukker, ingen mel, ingen stivelse og ingen mælk (og ost, suk!). Og vigtigst af alt, ingen præfabrikerede fødevarer.
Her på fjerde dagen går det stadig godt, vi overholder planen, og syntes egentlig vi er ret seje. Min mand tømte godt nok en pose dadler i går, og har i dag måtte bøde for det (dumt!), vi har begge haft hovedpine, det meste af weekenden, men ser det som en del af processen. Vi tænker at eftersom vi normalt får vores energi fra hurtige kulhydrater (brød, pasta, ris og lignende), skal motoren lige vænne sig til det nye brændstof, før vi er flyvende igen :-)

Men det er spændende! Min mand har forventninger om at opnå et overskud og en styrke på størrelse med Batman, mens jeg regner med et vægttab på omkring 15-20 kg (host, host!).

Om ikke andet, får vi rystet op i vores madvaner; morgenmad kan være andet end en skål havregryn med mælk, frokosten behøver ikke indeholde rugbrødsmadder, og til aften kan kartoflerne sagtens erstattes af grøntsager.

Jeg skal nok komme med en opdatering, når vores 4 uger som stenaldermænd er slut.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bring it on :-)