onsdag

kanin a la Steiner

Som så mange andre har jeg investeret i bogen Tusindfryd dukker, og jeg har mange gange kigget i den. Nu er den så også blevet afprøvet i praksis. Jeg har før lavet en Waldorf dukke til Eskild, og den blev egentlig ganske god (har dog ikke et billede på computeren, så den må i se en anden dag). Den gang havde jeg købt et sy-kit fra en engelsk hjemmeside.
Jeg har længe haft kig på Lisbeths skønne dukker, så da jeg skulle lave en dukke til Bjørk, var det heller ikke svært, at det skulle være en skøn, blød kanin.

man kan ikke se det på billedet, men den har også fået en lille næse

Bjørk elsker den, og hver gang hun får den i hænderne, får den et stort knus. Hun har ikke før haft en ting, der har været vigtig for hende (hverken sut, nusseklud eller bamse), så det glæder mig rigtigt meget, at hun har fået en ny ven i kaninen.
Når hun bliver lidt større, så skal hun med sikkerhed have en 'rigtig' Steiner dukke, men for nu er det ganske godt, at det kun er ørerne, og ikke hår, hun kan rive i.
 

3 kommentarer:

  1. Hvor er den sød!! Kan godt forstå den er blevet bedstevennen. Var den meget svær at sy/lave?

    Overvejer stadig om jeg skal have fat i bogen og gå igang ;o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej,

      Nej, den var faktisk ikke så svær at sy (det er lidt mere bøvlet med en 'rigtig' dukke, da der skal syes krop, og ikke bare en heldragt med ører - og så skal der også sættes hår på).

      Jeg er rigtig glad for bogen. Jeg har stadig den engelske beskrivelse (et eller andet sted), hvis du skulle være interesseret i den sender jeg dig den gerne? Der er mønster og trin-for-trin liste til, hvordan man gør. Men jeg syntes nu Tusindfryd-bogen er mere detaljeret beskrevet (og på dansk) og der er langt flere, og bedre, billeder.

      Slet
  2. Tak for svaret, lyder godt at "kaninen" er nemmest - det er nemlig den jeg gerne vil sy til Jacob. Mon ikke resultatet bli'r bedst ud fra en dansk vejledning - håber jeg er heldig at få den til min fødselsdag i slutningen af maj (før når jeg desværre ikke at lave den alligevel).

    God weekend ;o)

    SvarSlet

Bring it on :-)