onsdag

hjælp til børneværelset

Der er snart ved at være styr på Eskild og Bjørks værelse, men der mangler lige det sidste.
Blandt andet er der et ret hvidt hjørne, som jeg gerne vil give lidt farve, jeg kan bare ikke lige finde ud af, hvad det skal være.
I får lige lidt billeder, og så må i meget gerne komme med kreative forslag.


Først reol med legetøj, og et par kasser+et spejl og et par knager bag døren


Den fine orange seng, den står på samme væg som døren er i


Hjørnet ved sengen (den ene early bird er kommet op og den anden hviler sig i vinduet - og så skal ledningerne lige kortes lidt)


På den anden side af vinduet er der ribbe og brandmandsstang (også et lidt kedeligt hjørne, men tror det kommer til at fungere)


Og så, på den anden side af vinduet kommer det 'kedelige' hjørne. Det hvide skab skal have lov til at forblive hvidt, så det er væggen ved stolen, der evt skal have et pift.
Jeg har et ur fra Urbis jeg gerne vil have sat op


Men om det lige skal være der, kan jeg ikke finde ud af. Alternativt har jeg en rød plakat af Ingela med en kat og en gul med en elefant - ved bare ikke om der skal flere billeder op?
Overvejer også at klippe en elefant i tapet (a la Urbis) eller om jeg skal finde/lave en højdemåler?
Elefanten ville jeg klippe i dette tapet


og højdemåleren skulle nok være noget wall sticker-agtigt...
Har også et par robot-knager på lager (til ungernes morgenkåber) og en fin retro-sag, fra min fars barndom


Og to tavler fra Design Letters i gul og grå.

Hvad syntes du?

- Posted using BlogPress from my iPhone

4 kommentarer:

  1. Sikken en fin fin seng i har fået lavet. Wauu den er lækker. Jeg tænker, om det var en ide at lave en madras beklædt med retrostof, til at ligge under ribben/brandmandsstangen. Så lander børnene dejlig blødt og du får lidt mere farve i det hjørne.
    Til det andet hjørne ville jeg egentlig have foreslået noget lege-køkken med farvet forhæng, men kan se at skabet gør, at det ikke kan fylde noget ud fra væggen. På den anden side så står der jo en stol nu, som fylder noget.. Den kunne i rykke. og hvad så med et legekøkken i stedet for? og så den plakat du snakker om oppe over. Alternativt kunne stolen blive rykket længere hen under vinduet og få selskab af et bord og endnu en stol, så kan de sidde der og tegne mv.

    SvarSlet
    Svar
    1. Gode ideer, snupper helt sikkert den madrassen. Vi har allerede et legekøkken og et tegnebord i rummet ved siden af (vores køkken/alrum), men måske en af tingene skulle flytte ind på børneværelset.
      Vi vil gerne have så meget gulvplads som muligt, men samtidig skal rummet være, så børnene har lyst til at lege derinde; og har mulighed for at lege så mange lege som muligt...
      Men tumle madrassen, skal der findes plads til - så skal vi bare beslutte os for et betræk :-)

      Sender forresten din fugl i morgen, og så får du et pakkenummer pr mail.

      Ha en dejlig aften

      Slet
  2. Hvor er den blevet flot den seng! Hvad med et klapbord (evt. med tapet på). Det vi har sat op på Jacobs værelse (i børnehøjde) er et stort hit ved BÅDE den store og lille - og når de sidder på hver sin side kan de faktisk enes om at tegne - i hvert fald i fem minutter ;o). Det gode ved klapbordet er at det ikke optager gulvplads - og at de stadig skal have hjælp til at slå det op (så ved vi også hvornår der farves og tegnes) ;o).
    Glæder mig til at se hvad I finder ud af - min indtil videre...wauw!!!

    SvarSlet
  3. Det er en god ide med et klapbord - tror næsten jeg har et gammelt et, der kan bruges, hvis det bliver lidt peppet lidt op...
    Det er i hvert fald skrevet bag øret! Om ikke andet, så skal ideen bruges, når Eskild engang begynder i skole og skal have et skrivebord.

    SvarSlet

Bring it on :-)