onsdag

jo, det gør sgu da ondt!

Har et par veninder, der er gravide med deres første barn (og ja, jeg render jo rundt og ruger på nr 3). Det giver jo anledning til en del snak om graviditet, og som tiden skrider frem, også selve fødslen.
Jeg havde en af de gravide på besøg her i weekenden (termin midt august), så der var snak om brugbare (og især ubrugelige) dimser til baby, tunge bryster, strækmærker, hormoner og naturligvis den undgåelige fødsel. Normalt er jeg ikke en, der fortæller om mine børns fødsel; jeg syntes det var en fantastisk oplevelse begge gange, og har været fascineret af, hvordan min krop har taget over, når jeg har følt jeg ikke har kunne rumme mere. Der har været plads til humor, tårer, forbandelser og meget mere.
Efter min beretning, spurgte min veninde forundret: gør det slet ikke ondt!?
Jo, det gør sgu da pisse ondt, men der er bare så meget mere i en fødsel end selve smerten, så kære alle jer, der snart skal føde; husk også at nyd det. For der er også utrolig mange fantastiske ting forbundet med en fødsel. Om ikke andet, så sæt pris på, at din krop bliver presset, som den nok aldrig har været presset før, nyd at forindkode kræfter træder til (hvis du giver dem plads og lov). Og sæt for Guds skyld pris på, at du føder i et land som Danmark; selv om det ikke føles sådan, så er det et privilegie at kunne føde børn, så værdsæt det!

God fødsel til alle derude :-) og til her andre, ha en rigtig god dag.



- Posted using BlogPress from my iPhone

3 kommentarer:

  1. Så sandt! Men jeg er nu alligevel glad for at jeg har overstået Storms fødsel ;)

    SvarSlet
  2. Det har du ret i og på en måde er det også de fantastiske ting man husker. :) Er dog også glad for jeg ikke har flere fødsler i vente. :)

    SvarSlet
  3. Hvor har du ret! Det er så fantastisk, hvad kroppen er i stand til, og smerten er jo bare en del af oplevelsen, som heldigvis bringer noget smukt med sig. Jeg går og glæder mig til den kommende fødsel - fuld af spænding, nysgerrighed og glæde. Også god fødsel til dig. :)

    SvarSlet

Bring it on :-)