fredag

små forelskelser og noget om oprydning

Er du mon også sådan en, der gang på gang forelsker dig? Falder for de mærkeligste dimser, pyntegenstande, møbler osv?
Herhjemme er planen, at vi skal fungere som et team; at hjemmet og indretningen er et fælles projekt - altså i teorien! I praksis bliver jeg forelsket, kommer til at købe min nye hjertens kær, min mand brokker sig, jeg lover bod og bedring, og i sidste ende mister min forelskelse sin 'fantastiskhed' og jeg skiller mig af med den igen... (engang imellem bliver min mand også forelsket, og dimsen bliver en integreret del af vores hjem)
Her kommer så Den Blå Avis (dba.dk) ind i billedet. Dels er den fantastisk når forelskelsen skal skaffes til under butikspris (eller hvis det drejer sig om ældre ting), men den er også guld værd, når forelskelsen slutter og dimsen skal videre :-)
Og her kommer vi så til det med oprydning: for i forbindelse med min graviditet er der blevet taget ting ud af gemmerne; nogen er givet videre, nogen solgt (og de mest uheldige er blevet smidt ud).
Jeg forsøger at tillære mig, at ting der sættes på lager/loftet/kælderen/bagerst i skabet/osv oftest ikke kommer til at forlade deres plads, men forbliver gemt og glemt (måske ikke helt glemt, for rodet i skabet, på loftet, osv giver kronisk dårlig samvittighed og tapper stille og roligt af vores overskud - i hvert fald hos mig). Så min opfordring er: brug vinteren med at ryde ud, sætte til salg og få råd til julegaverne :-)
Jeg er allerede i fuld gang; både med at tjene penge på mine gemte ting, men også med at spare penge på de kommende julegaver. Pt har vi (min mand) en ps3 i kikkerten til Eskild, og jeg leder efter et dukkehus til Bjørk.

God weekend, god oprydning og god energi i dit ny opryddede hjem.

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Nogle af de samme tanker går jeg også og gør mig... Måske i lidt mindre omfang, da jeg ingen børn har og vi kun har haft vores (første) hus i 2 måneder, men ret skal være ret - jeg samler alt for meget! Nu tror jeg jeg har fundet min "stil", så jeg med sindsro kan sælge lidt ud :) Nu gør jeg det! Tak.

    SvarSlet

Bring it on :-)