onsdag

må mor være med?

Herhjemme er vi to voksne. To voksne med hver vores funktion. Jeg er den kedelige og skrappe, den med alle grænserne og reglerne. Manden er den sjove, og den der siger, at vi skal have pølser til aftensmad.
Det er en rolledeling, som nogen (mig) er lidt træt af.
Vi har forsøgt at arbejde på det, men det er svært at bryde mønstre; især er det svært at overbevise Eskild på 5, om at mor også kan være sjov! Nu er det så blevet til, at far putter de mindste, mens mor spiller PlayStation med Eskild (noget jeg ikke er voldsom god til, men så kan sønnike jo heldigvis hjælpe).
Vi har netop fået to nye spil
Book of Spels (Harry Potter) og
Sports Champions 2
Det er spil, hvor man IKKE skal køre racerløb, slå nogen ihjel eller rende ud på tåbelige missioner; altså spil, som mor rent faktisk syntes er sjove :-)


Der er stadig lang vej, men mor er begyndt også at være sjov!

Hvad gør du for ikke at blive den 'kedelige' mor, som 'bare' kan passe børn (sidste udsagn er Eskilds beskrivelse af mig)? Og ikke mindst, hvordan hulen fanger du din søn på 5's opmærksomhed?

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Av for en beskrivelse af mor (bare passe børn). Det er godt nok et indslag jeg vil forsøge at gemme i min hukommelse, så jeg forhåbentlig også kan være sjov i min søns øjne når han en gang bliver lidt ældre :)
    P.s. Helt kedelig kan man ikke være når man er den der smider så meget hjemmebag på bordet

    SvarSlet

Bring it on :-)