fredag

og så noget om rib

Jeg har kastet mig over at sy en rocker jakke til Eskild. Jeg er jo vildt forelsket i de skønne jakker man kan sy på Lines syskole, så tænkte, at jeg ville gøre forsøget (en af ulemperne ved at være flyttet fra København må være, at man ikke kan gå der).

Den er syet i koksgråt uld og har ternet foer. Der skal slås en trykknap i, og så er jeg gået lidt kold i fht afslutningen. Tænker, at der skal være rib forneden og i ærmerne, men kan ikke lige greje, hvordan det bliver pænest...
Jeg har taget udgangspunkt i en jersey jakke fra Ottobre, men har ændret lidt hist og pist - ikke mindst, da deres finish ikke var super god (jeg kan bedst lide, når alle sømme er skjulte).









Nogen gode ideer til påsyning af rib? Tror jeg kan få det til at fungere i ærmerne (også med skjult søm), men kan ikke helt finde ud af det forneden med lynlåse og åbning.

Jeg går i tænkeboks.

- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

  1. Nøj, hvor er den cool!

    Lynlåsen burde vel fortsætte ned i ribkanten? For så er det vel ikke mere besvrligt end i ærmerne. Det er selvfølgeligt lidt svært for små børnefingre, når den skal lynes, men jeg tror, at jeg ville vælge den løsning.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg tænker, at lynlåsen skal ned i ribben, det er mere, at der ligesom er et stykke efter den ene lynlås, der også skal have rib på - aner ikke om det giver mening?
      Men tror det er noget, jeg bare skal kaste mig ud i, og så lykkedes det (forhåbentligt)

      Slet

Bring it on :-)