tirsdag

man er vel samler

Krenit når det er bedst
Elsker Krenit skålene, og har efterhånden fået samlet mig en smule. På billederne er en lille hvid, en skøn mintgrøn (som jeg har både i en mellem og en stor udgave), en fantastisk gul, og en fin rød. Den røde og den hvide er 'snyd', der er nemlig fra Norman Cph.
Syntes ikke de nye udgaver er helt så skønne som de gamle, men når nu man kan købe dem uden afslag og lignende, og til en pris der matcher (eller er billigere) end de gamle, så er det svært at retfærdiggøre, at køber de gamle frem for de nye - men holder mig nu til de 'klassiske' farver.
Hvis det stod til mig, så havde vi Krenit over det hele; de er jo perfekte til opbevaring af småting. Bruger dem i mit syhjørne til de projekter jeg p.t. er i gang med - på den måde blander jeg ikke tingene sammen, og det er en smule nemmere at overskue, hvor alle små-dimserne er.
Da jeg tog billederne til dette indlæg slog det mig, at Eskilds værelse farve-mæssigt minder om en Krenit skål - lidt sjovt, og nok ikke helt tilfældigt, omend det ikke er bevidst (man bliver jo inspireret). Og når jeg tænnker mig om, så går farverne og renheden i designet igen en del steder i vores hjem.
Hvad med dig? Har du også et eller andet, som du nyder i din hverdag, noget smukt, der inspirerer dig, og som påvirker den måde, hvorpå du indretter dig?

3 kommentarer:

  1. Simpelthen så skønne - kan man overhovedet blive træt af dem? Tror det ikke, yeppie

    SvarSlet
  2. jeg har også 2 fade og en skål. mint grøn,lyseblå og sart gul skål, alle 3 redet fra at blive smidt ud, da min svigerfamilie ryddet op i kært afdøde mormor, så de kom med hjem og blev gemt i en kasse, og først i går faldt jeg over dem tilfældigt, og de står nu fremme :)

    SvarSlet
  3. Hej :)

    Jeg har tildelt dig en award da du er en af de blogs jeg for nyligt ivrigt er begyndt at følge :)
    Håber du vil være med...

    SvarSlet

Bring it on :-)