tirsdag

op på hesten igen

Syntes stadig det er lidt trist at være gravid nårdet er varmt (men det er jeg så ikke den eneste, der syntes). For at køle mig lidt ned, har jeg lavet en ordentlig omgang iste, der nu står parat på køl - dejligt!


Hvis du ikke før har lavet iste, så kan det klart anbefales.

How to:
3 l kogende vand
en god portion te (jeg brugte en gravidte, der er ret mild i smagen, men andet te kan også bruges, bare pas på garvesyren)
1-2 øko citroner i skiver
3-5 spk sukker
1 dl tyndt rosensirup (kan sagtens undlades, erstattes med honning eller hvad du nu skulle have lyst til.

Da jeg brugte en mild te, uden garvesyre, smed jeg bare det hele i en skål med låg, og lod det trække natten over. Bruger du en mere kraftig te, så skal den tages op, før teen bliver for bitter.
Hertil morgen smagte jeg til med lidt ekstra sirup, hældte det på flasker og på køl.

Nu skal det bare blive koldt, mums!

- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Tak for opskriften. Det må prøves!
    Håber snart du popper - men som et lille plaster på såret, falder temperaturen vist lidt henover ugen...

    SvarSlet

Bring it on :-)