fredag

mig, mig, mig!!!

Kære læser,
Jeg er virkelig overvældet over, at du stadig er der, og at jeg får kommentarer, det gør det jo bare endnu mere stort. TAK!!!
Men nu skal det jo ikke handle om dig i dag ;-) så tilbage til udgangspunktet, nemlig MIG.

Hvem er jeg? Det er et spørgsmål jeg ofte stiller mig selv, og for at være helt ærlig, så aner jeg det faktisk ikke. Eller jo, selvfølgelig kan jeg alle stamdataerne, som navn, alder, bopæl osv. Men helt inderst inde, så ved jeg det ikke helt. Jeg ved, hvem jeg gerne vil være; jeg vil nemlig gerne være hende med de smukke og velopdragne børn, hende med det kreative job, de rigtige overbevisninger, hende med det fede hus, alle Kahler vaserne, hende med den lækre (og omsorgsfulde) mand (som trods hans feminine egenskaber, stadig kan kaste mig rundt på lagenerne) - i kender hende godt, gør i ikke?
I min stræben på at være ovenstående, er jeg stille og roligt blevet gemt at vejen. Sat mentalt i skammekrogen. Jeg farer rundt for at gøre rent, rydde op, lave mad, købe fede ting, og ikke mindst dokumentere min overmenneskelighed for andre, fremmede, mennesker. Det er sgu pænt åndssvags, hvis jeg skal være helt ærlig. Nu er det slut, jeg gør oprør! Jeg vil ikke længere være en død fisk, der flyder med strømmen - i hvert fald ikke hele tiden.

---

Og her er det så på sin plads, at jeg kommer med en lille prolog (hvilke jo ret beset, skulle være kommet langt tidligere; som fx til start): Forfatteren til dette afsnit har taget sig nogle kunstneriske friheder, karikeret visse fakta, og forstørret hendes egen martyrrolle. Men kære læser, jeg kan forsikre, at det primært er gjort med de bedste intentioner, og af hensyn til at fremhæve visse særdeles vigtige pointer.
Jeg er ikke så fortabt, som jeg giver indtryk af (heldigvis), men jeg føler, at jeg er havnet på en karussel, der kører hurtigere og hurtigere, og hvor det er svært at holde fokus på det, der reelt er mig og mine værdier, og det er skræmmende - nok mest fordi, jeg engang i mellem kommer til at sammenligne mig med glansbillede-kvinden (hende, der i bund og grund er en illusion), og bliver ramt på mit selvværd.
Min blog skal være et frirum, et sted, hvor man gerne må være sig selv, hvor man gerne må rode, være grim, sige sin ærlige mening, og glædes over mangfoldigheden. Den skal være et sted, hvor jeg, og måske også du, kan genfinde vigtigheden af at være andet, og mere end perfekt. Der skal naturligvis også være plads til pral, Lyngbyvaser og Lotusskåle.

Tja, i denne omgang kom jeg vist ikke tættere på, hvem jeg er, men jeg fik da afgrænset mig fra, hvem jeg ikke er, og det er bestemt en start :D

Nu er jeg så nysgerrig på hvem du mon er, dig bag skærmen. Vil du dele?





2 kommentarer:

  1. Bare lige et skulderklap herfra! Jeps, et kæmpe ét! :-)

    SvarSlet
  2. Bare lige et skulderklap herfra! Jeps, et kæmpe ét! :-)

    SvarSlet

Bring it on :-)