tirsdag

kom da lige ind i (grød-)kampen

Altså! Er en smule harm... De sidste 2 måneder har jeg stået og kogt grød og lavet mos til Bjørk, bare for at hun har spyttet første mundfuld ud, og efterfølgende nægtet at åbne munden. I dag har jeg så købt hende et glas grød (vi er hjemme uden drengene, jeg har optræk til halsbetændelse og så er flyttestresset så småt sat ind), og hvad gør ungen? Hun æder og æder; som om det er babykræs nummer et. Helt ærligt!!!
Dumme købe grød, 'madskål' og tilfreds baby
Overvejer om jeg skal kaste håndklædet i ringen og give efter for overmagten; hun er åbenbart ikke tilfreds med mors kogeegenskaber. Men, nu ved jeg jo, at hun kan spise mad, så måske jeg hellere skulle sætte hårdt mod hårdt, og blive ved med at forsøge at stoppe (min tilsyneladende uspiselige grød) i hende.

5 kommentarer:

  1. Hehe, den der "lasagne" prøvede jeg også for et par uger siden på en dum dag hvor jeg ikke havde ngt overskud. Min Theodor fik dog brækfornemmelser af den....;) man ved aldrig helt hvad der er deres livret lige idag. God bedring med halsen!

    SvarSlet
  2. Iig hvor er hun da kær, elsker billeder af når børnene har spist hehe

    SvarSlet
  3. Prøvede for sjov skyld i dag, at give hende mors hirsegrød med abrikos/æblemos til morgenmad - det gav kuldegysninger og en meget sammensnerpet mund, bagefter fik hun 'lasagne' på glas, og mums det røg ned med det samme... Utaknemmelige pigebarn siger jeg bare :D

    SvarSlet
  4. Ha ha hvor skægt. Ingen af mine unger har vil spise mad fra glas. Jo frugtmos. Men ellers har de lige fået det ind og vende på tungen og så er det ellers spyttet ud i sådan en fart. Det sjovt der er sådan en forskel.

    SvarSlet
  5. Vi har præcis samme problem med vores datter - jeg kan stå i køkkenet i flere timer og klargøre hendes måltider og selvom det oftest ryger ned (efter meget tålmodighed fra min og kærestens side!!) så er det slet ingenting ift, når hun får mad på glas. Der spiser hun hurtigt og ALTID!! op. Hvad putter de i det mad? Grød har dog altid været et hit og det har jeg aldrig købt færdigt. Nu er grød ikke et hit mere, kun øllebrød. Held og lykke i fremtiden med maden til hende :)

    SvarSlet

Bring it on :-)